Themaochtend inclusiever onderwijs: terugblik én toekomst

Op 13 mei kwamen ruim zestig professionals uit onderwijs, zorg en beleid bijeen voor een inspirerende themaochtend. Bert Wienen verzorgde een lezing over de betekenis van inclusie. In kleine groepen spraken we daarna over gedeelde ambities en knelpunten zoals systeemdruk en handelingsverlegenheid.

De opbrengsten zijn verwerkt in een beleidsnotitie met drie actielijnen: een lerend netwerk opstarten, een begrippenkader ontwikkelen en de samenwerking tussen VO en VSO versterken. Inclusief onderwijs begint in het klaslokaal – en maken we samen.

In een volgende nieuwsbrief lichten we deze drie actielijnen verder toe.

Op 13 mei kwamen ruim zestig professionals uit onderwijs, zorg en beleid bijeen voor een inspirerende themaochtend. Bert Wienen verzorgde een lezing over de betekenis van inclusie. In kleine groepen spraken we daarna over gedeelde ambities en knelpunten zoals systeemdruk en handelingsverlegenheid.

De opbrengsten zijn verwerkt in een beleidsnotitie met drie actielijnen: een lerend netwerk opstarten, een begrippenkader ontwikkelen en de samenwerking tussen VO en VSO versterken. Inclusief onderwijs begint in het klaslokaal – en maken we samen.

In een volgende nieuwsbrief lichten we deze drie actielijnen verder toe.

Ander nieuws